Оголошення



  • I ч. - 04.09 - 27.10
  • II ч. - 06.11 - 29.12
  • III ч. -15.01 - 24.03
  • IV ч. 09.04 - 29.05

Запрошуємо до участі у Міжнародному конкурсі  знавців дитячої літератури "Sunflower". Учасники отримають сертифікат учасника.  Внесок для участі 18 грн до 1 жовтня.
 
Запрошуємо до участі у Міжнародному  природничому конкурсі Колосок. Учасники отримають сертифікат учасника.  Внесок для участі 16 грн до 1 жовтня.


Що робити, коли дитину обзивають у школі?
За статистикою зі знущаннями в школі стикаються 49% дітей в Україні. І 36% з них не розповідають про це ні вчителю, ні батькам. Діти переживають буллінг мовчки, бо не вірять, що дорослі можуть допомогти їм у цій ситуації.
А ви знаєте, як реагувати, якщо дізнаєтеся, що вашу дитину обзивають в школі? Що порадити, щоб вона могла вийти з конфлікту з гідністю?
Поради: «Не звертай уваги», або «Дай здачі» — не в рахунок. Жертві буллінга важко не звертати уваги на те, що заподіює біль і приниження. І дати відсіч не кожній дитині під силу.

Молодшим школярам складніше впоратися з психологічним насильством у школі. В силу віку їм важко визначити мотиви агресора і проявити витримку. Тому і поради, що робити якщо обзивають в школі, повинні бути трохи в іншому ключі.
Сімейний і дитячий психолог Людмила Петрановська у своїй книзі з порадами для дітей «Що робити, якщо...» присвятила шкільному буллінгу окрему главу. У ньому просто і доступно розповідається, чому деяким дітям так хочеться ображати інших, які діти стають жертвою буллінга, і як реагувати на агресію і обзивання.
 
Хто і чому стає агресором і знущається над ровесниками
Поясніть дитині, що причина знущань зовсім не в ній, а в характері тих, хто її ображає.
У будь-якому колективі знаходяться люди, які отримують задоволення, коли змушують інших страждати. Вони можуть робити це з різних причин.
Можливо, тому що самі переносили багато образ, і тепер виливають свій біль на інших. Можливо, вони в глибині душі не впевнені в собі, і, щоб оточуючі не бачили їх слабкості, намагаються придушити когось і отримати перевагу.
Такі люди не проявляють агресію, якщо  оточуючі дають їм відсіч. Якщо за їхню жертву є кому заступитися. Але, якщо дружніх відносин немає, і в класі кожен сам за себе, агресор дуже швидко вибирає собі жертву.
Тобто, перший секрет боротьби зі знущаннями в школі — знайти друзів, які будуть поряд, коли кривдник вирішить повправлятися в дотепності. Удвох або втрьох простіше дати йому відсіч, ніж поодинці.
 
Кого найчастіше обзивають в школі
Якщо жертву шкільних знущань спитати, чому саме її стали обзивати у школі, вона, швидше за все буде шукати причину саме в собі.
Нестандартний зріст або вага, колір волосся, окуляри, «чіпляюче» прізвище — агресор може що завгодно зробити основою для буллінга. І жертва починає думати, що причина дійсно в ній.
Такий  напрямок думок тільки закріплює позицію жертви, тому важливо пояснити дитині, що це не так.
Запитайте у дитини: чи справді вона вважає, що чиясь зовнішність, або фізичні якості дають привід принижувати і ображати людину?
Поясніть, що агресор чіпляється до того, хто емоційно реагує на його витівки. Саме ця реакція — те, чого він домагається своїми обзиваннями. Немає реакції – нема знущань.
 
Людмила Петрановська пише:
 
«Це схоже на одну злу гру, в яку іноді люблять грати діти. Віднімуть у кого-небудь шапку або іншу річ – і кидають один одному по колу. А бідолаха кидається між ними, намагається відібрати, просить, злиться, але завжди не встигає. Шапку кидають далі, і всім дуже смішно. Крім того, чия шапка.
Що можна порадити? Піти у секцію баскетболу і навчитися ловити шапки на льоту? Така собі порада. Тому що справа не в тому, добре чи погано він ловить. Справа в тому, що він ЛОВИТЬ. Тобто погоджується грати в погану гру.
Адже грають насправді не в шапку. Грають у нього. Всі веселості гри – в його сльозах, гніві, безпомічних стрибках. І чим більше жертва намагається відібрати шапку, тим більше задоволення кривдників.
Тому найрозумніше в такій ситуації – НЕ ГРАТИ. Розвернутися і піти. Навіть якщо річ дуже потрібна. До речі, коли жертва йде, кривдники часто відразу втрачають інтерес і кидають річ, а то і віддають прямо в руки – адже вона їм не потрібна насправді.
Якщо річ була цінна і тобі її не повернули, скажи про це батькам, – це їх гроші були витрачені на покупку, і вони мають право вимагати їх повернення»
Підкажіть дитині правильну установку поведінки
 
Не втрачати голову, коли тебе обзивають, дійсно, важко. Підкажіть дитині спосіб, як легше тримати себе в руках, і не видати кривдникові реакцію, якої він домагається.
Головне: тримати в голові думку, що всі ці образливі слова ніяк не відносяться до особистості дитини. Натомість кажуть, що у кривдника є багато проблем у житті.
Якщо у відповідь на образливі слова дитина почне сперечатися, відповідати такими ж образами, плакати, погрожувати або кидатися в бійку — все це не допоможе.
Що допоможе тримати в голові думку, що від чиїхось злих слів сам дитина не стає гірше, не перетворюється на того, ким її дражнять. Від слів взагалі нічого не відбувається.
Щоб легше було зберігати витримку, можна спробувати уявити ситуацію, як кіно. Уявити, що дитина дивиться з боку, захоплюється витримкою головного героя (себе), і дивується дурості і безглуздій  поведінці його кривдника.
Представивши ситуацію з боку, дитина переносить фокус уваги (це не зі мною відбувається), і може не приймати нападки близько до серця.
 
Людмила Петрановська пише:
«Якщо вдалося зберегти спокій, ти можеш повести себе правильно. Наприклад:

  • Позіхнути («Нудно-то як...»)
  • Посміхнутися («Я так радий, що вам весело!»)
  • Перевести увагу на кривдників («Так, я знаю, що тобі подобається говорити так»)
  • Дати дозвіл («Обзивайтесь на здоров'я»)
  • Все перевернути («А ви ще можете?»)
 
Спочатку кривдники можуть розійтися. Спробують кричати голосніше і більш образливо. Але якщо продовжувати зберігати спокій, їм швидко набридне. Тому що вони будуть схожі на мосьок, які гавкають на спокійного-спокійного слона.
 
Справжніх винуватців, тих, хто затіває, мало. Один-два на весь клас. Інші діти приєднуються до них, не подумавши. Їм просто спочатку здається, що це дуже весело – показувати на когось пальцем, повторювати образливі слова і сміятися.
 
Поки ти жертва, вони думають, що саме так і треба з тобою робити. Але якщо ти будеш вести себе правильно, вони відчують себе ніяково. Можливо, їм навіть стане соромно. А хтось з них, можливо, почне поважати тебе і захоче з тобою дружити».




























Розклад

Понеділок
Предмет Завдання
1 Математика Готуємося до контрольної роботи ( повторення за 2 клас)
2 Англійська мова І - картка ( у зошиті), записати назви 12 місяців у словник;. ІІ - у щоденнику
3 Літературне читання с. 20 - 23 переказати один з уривків казки
4 Російська мова с. 20 упражнение 30
5 Трудове навчання пластилін, природничий матеріал, дощечки ( клейонки - на парту - обов'язково))
Вівторок
Предмет Завдання
1 Українська мова с. 32 впр. 59
2 Літературне читання с. 24 - 27
3 Математика с. 151 № 147, 148 ( готуємось до контрольної роботи)
4 Фізична культура спортивна форма
5 Основи здоров'я зошит
Середа
Предмет Завдання
1 Математика с. 25 № 158, 159 ( готуємось до контрольної роботи)
2 Українська мова
3 Інформатика зошит ( підписати за зразком)
4 Природознавство с. 22 - 24 - усно дати відповіді на питання
5 Фізична культура спортивна форма
Четвер
Предмет Завдання
1 Я у світі
2 Англійська мова
3 Літературне читання
4 Українська мова
5 Природознавство
6 Образотворче мистецтво Альбом і фарби
П'ятниця
Предмет Завдання
1 Математика Вивчити правило на с. 26 № 172, 173
2 Укр. мова/ літ. читання
3 Фізична культура спортивна форма
4 Російська мова
5 Музичне мистецтво
Субота
Предмет Завдання
1

Матеріали 0

Назва Опис Категорія Дата